دریافت مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد و ماهیت کالا در بیش از چهارصد محصول توسط آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان

دریافت مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد و ماهیت کالا در بیش از چهارصد محصول توسط آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان

آگوست 13, 2019
|
Comments off
|

در نشست مشترکی که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ به میزبانی دانشگاه گیلان و با حضور رئیس دانشگاه گیلان، مدیرکل استاندارد استان، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان و مدیر کل گمرک انزلی و ناظر گمرکات گیلان برگزار شد، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان پس از طی فرآیند قانونی موفق به اخذ “گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار استاندارد و ماهیت کالا برای ۴۴۱ محصول” از اداره کل استاندارد استان شد.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان با برخورداری از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی به منظور ارائه خدمات پیشرفته آزمایشگاهی به محققین و همکاران دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی و صنعتی در سطح استانی و کشوری و همچنین پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این مجتمع آزمایشگاهی شامل ۱۲ آزمایشگاه در حوزه های تخصصی آنالیز عنصری و جذب اتمی، کروماتوگرافی و آنالیزدستگاهی، اسپکتروسکوپی و طیف سنجی، میکروسکوپ های الکترونی و خواص مغناطیسی، کیفیت مواد غذایی، نانو و آنالیز سطح، ژنومیکس و تشخیص ژنتیکی و کشت میکروبی و در سطحی با زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع در ۳ طبقه در ساختمان فناوری های نوین دانشگاه گیلان راه اندازی شد. این مرکز با تلاش مستمر در دو سال اخیر ضمن راه انداری بخش آنالیز مایکوتوکسین ها و باقیمانده سموم، موفق به کسب مجوزهای استاندارد و افزایش دامنه آزمایشگاه همکار استاندارد و تعیین ماهیت برای ۴۴۱ محصول و فرآورده صنعتی شده است. ضمن اینکه فرآیند کسب مجوزهای تایید صلاحیت آزمایشگاه معتمد غذا و داروی استان گیلان، تایید صلاحیت آزمایشگاه معتمد محیط زیست در حوزه های آب و فاضلاب و استقرار استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ برای سه حوزه آلاینده ها و فلزات سنگین، سموم قارچی و مایکوتوکسین ها و باقیمانده سموم و آفات گیاهی را در دست اقدام دارد. این مجتمع با برخورداری از دهها دستگاه استراتژیک و پرکاربرد در حوزه های تخصصی فوق الذکر، ضمن آمادگی ارایه خدمات علمی به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران و مراکز علمی و صنعتی و تحقیقاتی منطقه و کشور، آمادگی انجام آزمون های استاندارد برای شرکت های صنعتی و دستگاه های اجرایی استان و کشور از جمله اداره استاندارد، گمرکات، مناطق آزاد تجاری و … را دارد.

دریافت اطلاعات تکمیلی در ارتباط با احداث و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان با رویکرد رفع نیازهای آنالیزی استان در زمینه های مواد غذایی، کشاورزی و صنایع شیمیایی